A study on the Western English Teacher Styles in Teaching at the tenth Grade at SMAN 2 RANTEPAO

LA’BIRAN, RONI (2015) A study on the Western English Teacher Styles in Teaching at the tenth Grade at SMAN 2 RANTEPAO. S1 thesis, UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR.

[img] Text
La'biran, Roni.docx

Download (16kB)

Abstract

ABSTRACT RONI LA’BIRAN. A study on the Western English Teacher Styles in Teaching at the tenth Grade at SMAN 2 RANTEPAO. The objectives of the research are to find out the teaching styles that are used by the Western English Teacher at SMAN 2 Rantepao, Toraja Utara. and described students’ perception toward teaching styles of the Western English Teacher. The researcher employed qualitative description method for the study. The data resources for the research were thirty students at the tenth grade, they chose in randomly and one Western English teacher from Netherland. The instrument for the research consisted of observation, questioners and interview. In analyzing the data, the researcher employed a descriptive method. The result showed that, there are five teaching styles that used by the Western English Teacher in teaching English. Based on average accumulation data covered: (1) expert in teaching style is 3.902% it is categorized moderate level (2) formal authority in teaching style is 4.594%, it is categorized moderate level (3) Personal Model in teaching style is 4.289%, it is categorized moderate level (4) facilitator in teaching style is 4.391%, it is categorized moderate level and delegator in teaching style is 4.355%, it is categorized high level. From five teaching styles mention here, one of them is categorized high level. ABSTRACT RONI LA’BIRAN. Studi pada model mengajar guru bahasa Inggris dari Barat di dalam mengajar di kelas Sepuluh,pada SMAN 2 RANTEPAO. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan model mengajar guru bahasa Inggris di SMAN 2 Rantepao, Toraja utara dan menjelaskan persepsi siswa terhadap model mengajar yang dipakai oleh guru bahasa Inggris dari Barat. Penelitian menggunakan metode deskripsi kualitatif dan sumber data dari penelitian ini ada tiga puluh siswa dari kelas sepuluh yang diambil secara acak dan satu guru barat yang berasal dari Nederland –Belanda. Intrumen penelitian terdiri atas data observasi, angket dan wawancara. Dalam menganalisa data, peneliti menggunakan metode deskripsi. Dari hasil analisa data, dapat disimpulkan bahwa model mengajar guru bahasa Inggris dari barat menggunakan lima model mengajar berdasarkan hasil analiasa pengumpulan observasi, angket dan wawancar. Dari lima model mengajar dalam mengajar yaitu: ahli dalam mengajar dengan presentase 3.902% yang dikategorikan sedang atau cukup berdasarkan persepsi siswa, model mengajar tindakan dalam kelas degan presentase 4.594% dengan kategori sedang, model mengajar secara pribadi dengan persentase 4.289% dengan kategori ukuran sedang, model mengajar menfasilitasi pembelajaran dengan persentase 4.391% dengan ukuran ketegori sedang dan model mengajar member penugasan dalam proses mengajar dan belajar dengan presentase 4.462% dengan kategori ukuran tinggi atau baik. Dari kelima model pembelajaran yang digunakan oleh guru bahasa Inggris di dalam mengajar, satu diantara lima memiliki ukuran kategori baik atau tinggi berdasarkan persepsi siswa yaitu penugasan dalam proses mengajar dan Belajar di dalam kelas.

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: PASCASARJANA > BAHASA INGGRIS (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 30 Nov 2016 05:30
Last Modified: 30 Nov 2016 05:30
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1323

Actions (login required)

View Item View Item