The Analysis of Question Strategy Used by English Teachers at SDI Al-Azhar 34 Makassar.

ALIMUDDIN, NURHAYA (2015) The Analysis of Question Strategy Used by English Teachers at SDI Al-Azhar 34 Makassar. S1 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
Article.docx

Download (74kB)

Abstract

ABSTRACT The objectives of this research were to find out: (1) The forms of questions used by the English teachers at SDI AL-AZHAR 34 Makassar, (2) The types of questions used by the English teachers at SDI AL-AZHAR 34 Makassar, (3) The functions of questions used by the English teachers at SDI AL-AZHAR 34 Makassar, and ( 4) to see the students’ attitude toward the teachers’ questions in teaching English at SDI AL-AZHAR 34 Makassar. The research employed descriptive method research design. The sample of this research consist of two English teachers of the second and fifth level at SDI Al-Azhar 34 Makassar. The researcher collected the data using two kinds of instruments. They were classroom recording and interview. The result of this research showed that the teachers used three forms of questions. They were yes/no question, wh question, and alternative question. In this case, the teacher mostly used wh question and yes/no question. Then, the researcher also found the types of the question of the teachers were display question and referential question. Both of the teachers, mostly used display question in the class. The functions of questions were check comprehension, check clarification, and the confirmation. Based on the three function of the question, the teachers mostly used the check comprehension of the students whether the students understand the material or no. In application the question in the class, the students’ attitude toward the question, they got spirit to answer the question if they can answer the question but the student low spirit if they cannot answer it. The teacher tried to give motivation to the students to answer the questions. Some of The students were still difficult to respond the question directly. It was influenced by the students’ lack of vocabularies.   ABSTRAK NURHAYA ALIMUDDIN. 2015. Analisis Strategi Pertanyaan yang Digunakan oleh Guru Bahasa Inggris di SDI Al-Azhar 34 Makassar. (Dibimbing oleh A. Qashas Rahman and Murni Mahmud) Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui: 1) Bentuk-bentuk pertanyaan yang digunakan oleh guru bahasa Inggris di SDI AL-AZHAR 34 Makassar, 2) Jenis-jenis pertanyaan yang digunakan oleh guru bahasa Inggris SDI AL-AZHAR 34 Makassar, 3) Fungsi pertanyaan yang digunakan oleh guru pada pembelajaran bahasa Inggris di SDI AL-AZHAR 34 Makassar, 4) dan melihat sikap siswa saat guru mengajukan pertanyaan pada pembelajaran bahasa Inggris di SDI AL-AZHAR 34 Makassar. Jenis penilitian ini adalah kualitatif deskriptif. Sampel penelitian terdiri dari dua guru bahasa Inggris dan siswa kelas dua dan kelas lima di SDI Al-Azhar 34 Makassar. Data penelitian dikumpulkan dengan menggunakan dua macam instrument. Kedua instrument itu adalah rekaman kegiatan di kelas dan wawancara. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa guru menggunakan tiga bentuk pertanyaan. Bentuk-bentuk pertanyaan tersebut adalah pertanyaan yes/no, wh question, dan pertanyaan alternatif atau pilihan. Guru kebanyakan menggunakan pertanyaan yes/no dan pertanyaan wh. Kemudian peneliti juga menemukan jenis-jenis pertanyaan dari guru. Pertanyaan tersebut adalah pertanyaan yang sudah diketahui oleh guru jawabannya dan pertanyaan yang guru tidak ketahui jawabannya. Kedua guru pada penelitian ini lebih menggunakan pertanyan display. Fungsi pertanya-pertanyaan yang diberikan adalah untuk mengecek pemahaman, megkonfirmasi, dan mengklarifikasi. Sesuai dengan fungsi pertanyaan yang diajukan kedua guru lebih banyak mengaplikasikan fungsi pertanyaan untuk mengecek pemahaman siswa apakah siswa memahami materi atau tidak. Pada pengaplikasian pertanyaan di dalam kelas, sikap yang ditampilkan siswa yaitu siswa biasanya semangat untuk menjawab pertanyaan ketika mengetahui jawaban yang disampaikan oleh guru, tetapi siswa kurang semangat jika mereka tidak mengetahui jawabannya. Guru mencoba memberikan motivasi kepada siswa agar bisa menjawab pertanyaan guru. Beberapa siswa yang masih kesulitan dalam menjawab pertanyaan secara langsung. Hal ini dikarenakan kurangnya kosa kata siswa.

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: PASCASARJANA > PENDIDIKAN BAHASA - (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 06 Nov 2017 01:01
Last Modified: 06 Nov 2017 01:01
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/3756

Actions (login required)

View Item View Item