Grammatical Errors Analysis in Thai Students’ English Writing and Speaking at UIN Alauddin Makassar

SYARIPUDDIN, ANCI BTE (2014) Grammatical Errors Analysis in Thai Students’ English Writing and Speaking at UIN Alauddin Makassar. S1 thesis, Pascasarjana.

[img]
Preview
Text
CHAPTER I.pdf

Download (99kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT ANCI BTE SYARIPUDDIN. Grammatical Errors Analysis in Thai Students’ English Writing and Speaking at UIN Alauddin Makassar (supervised by Haryanto and Murni Mahmud). This research aims at finding out the types of grammatical errors and the causes of errors in Thai students’ English writing and speaking. The research employed descriptive qualitative method. The sample consisted of 9 students. The data were collected by using observing, recording and interviewing the students which was analyzed through open coding, axial coding and selective coding. The research result indicated that there are some types and causes of errors found in Thai students’ English writing and speaking. There are about 85 errors in writing. Every type was coded by the researcher. They are: Three indefinite article incorrect, three possessive case incorrect, one simple past tense incorrect, two comparative adjective/adverb incorrect, four errors in omission of the article, one error in nominalization, one error in substitution of singular and plural, six errors in omission of pronoun, six misuse of preposition, eight omission of verb, one error in the use of progressive tense, fifteen errors subject and verb agreement, twenty seven errors in word order, one error in negative transformation, two errors in question transformation, one omission of there and the researcher got three new types of error they are: one redundant of adverb, one omission of ing after preposition and one redundant of noun. Some types of error also appeared in students’ speaking. There are about 39 errors in speaking. They are: one indefinite article incorrect, one possessive case incorrect, three third person singular incorrect, one comparative adjective/adverb incorrect, one error in the use of determiner, one error in the use of number, one error in the use of pronoun, one error in the use of preposition, four omission of verb, thirteen errors in subject and verb agreement, seven errors word order, two errors negative transformation, one error question transformation. There are several causes of error found in Thai students’ English writing and speaking. Interference of native language is the most influencing factors in Thai students’ writing and speaking, the second is overgeneralization, the third is performance errors, and the last is students’ educational and economical background. ABSTRAK ANCI BTE SYARIPUDDIN. Analisis kesalahan tata bahasa pada penulisan dan percakapan bahasa inggris mahasiswa Thailand di UIN Alauddin Makassar (Dibimbimg oleh Haryanto and Murni Mahmud). Penelitian ini bertujuan untuk mencari tipe kesalahan dan penyebab terjadinya kesalahan tatabahasa dari penulisan dan percakapan bahasa inggris mahasisiwa Thailand. Penelitian ini menggunakan metode deskriptip kualitatif. Sampel dari penelitian ini terdiri dari 9 orang mahasisiwa. Data di ambil melalui observasi, hasil rekaman dan wawancara yang di analisis dengan menggunakan open coding, aksial coding dan selektif coding. Hasil dari penelitian ini mengindikasikan bahwa ada beberapa tipe dan penyebab kesalahan tatabahasa yang ditemukan pada penulisan dan percakapan bahasa inggris mahasiswa Thailand. Ada 19 jenis kesalahan pada penulisan. Setiap kesalahan diberikan code oleh peneliti. Di antaranya adalah: tiga kesalahan kata sandang, tiga kesalahan pada kata ganti kepemilikan, satu kesalahan bentuk lampau, dua kesalahan pada perbandingan kata sifat dan kata keterangan, empat kesalahan pada penghilangan artikel, satu kesalahan pada nominalisasi, satu kesalahan substitusi bentuk tunggal dan jamak, enam kesalahan penghilangan kata ganti, enam kesalahan pada penggunaan preposisi, delapan kesalahan pada penggunaan kata kerja, satu kesalahan pada penggunaan bentuk sekarang, lima belas ketidaksesuaian pada subject dan kata kerja, dua puluh tujuh kesalahan pada susunan kata, satu kesalahan pada transformasi negatif, dua kesalahan pada transformasi bentuk pertanyaan, satu penghilangan kata there dan penelliti juga menemukan tiga tipe kesalahan baru yaitu: satu kesalahan kata keterangan yang pleonastis, satu kesalahan pada penghilangan ing setelah preposisi dan satu kesalahan pada kata benda yang pleonastis. Beberapa kesalahan juga muncul pada percakapan bahasa inggris mahasiswa. Ada sekitar 14 jenis kesalahan yang ditemukan. Di antaranya: satu kesalahan penghilangan artikel, satu kesalahan pada kata ganti kepemilikan, tiga kesalahan pada bentuk orang ketiga tunggal, satu kesalahan pada perbandingan kata sifat dan kata keterangn, satu kesalahan pada pengunaan determiner, satu kesalahan pada pengunaan bilangan, satu kesalahan pada pengunaan kata ganti, satu kesalahan pada pengunaan preposisi, empat kesalahan pada penghilangan kata kerja, tiga belas ketidaksesuaian pada subjek dan kata kerja, tujuh kesalahan susunan kata, dua kesalahan negative transformation, satu kesalahan pada bentuk transformasi negatif. Ada beberapa penyebab kesalahan tatabahasa yang ditemukan pada penulisan dan percakapan bahasa inggris mahasiswa Thailand. Gangguan dari bahasa ibu adalah penyebab yang paling berpengaruh dalam penulisan dan percakapan bahasa inggris mahasiswa, yang kedua adalah overgeneralization, selanjutnya adalah kesalahan performance dan yang terakhir adalah latar belakang pendidikan ada ekonomi mahasiswa.

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: PASCASARJANA > BAHASA INGGRIS (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 02 Apr 2019 07:15
Last Modified: 02 Apr 2019 07:15
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/12828

Actions (login required)

View Item View Item