Using Short Story To Improve Students’ Vocabulary Achievement of the Grade IX Students of SMP Negeri 6 Pangsid Sidrap Regency

HAYATI, HAYATI (2015) Using Short Story To Improve Students’ Vocabulary Achievement of the Grade IX Students of SMP Negeri 6 Pangsid Sidrap Regency. S1 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
HAYATI.docx

Download (12kB)

Abstract

ABSTRACT HAYATI.2015. Using Short Story To Improve Students’ Vocabulary Achievement of the Grade IX Students of SMP Negeri 6 Pangsid Sidrap Regency (Supervised by H.M. Asfah Rahman and Abdul Halim) The objective of the research were (1) to find out whether or not the use of short story to improve the students’ vocabulary achievement of Grade IX Students of SMP Negeri 6 Pangsid, (2) to find out which aspect of vocabulary was dominantly affected by short story at SMP Negeri 6 Pangsid. This research employed the method of the research was quasi-experimental research method. Two classes were selected using cluster random sampling technique, 25 students each. One by experimental group, and the other by control group. The experimental group was taught by short story method and the control group was taugh by non short story or conventional method. The data were collected use vocabulary test administered to experimental group and control group before and after treatment. The treatment was conducted for eight meatings for experimental group and control group. The data was analyzed using SPSS 20.0 version. The result of the t-test value in post test (20.294) was higher than t-table (2.010) while the t-test value of control group (4.164). This means that H1 was accepted. The research concluded that (1) teaching vocabulary by using short story increased the students’ vocabulary at the ninth year of SMP Negeri 6 Pangsid and (2) the aspect that most affected was word meaning, it was proven by the interval score was higher among the others aspects (85.20). ABSTRAK HAYATI.2015. Penggunaan Cerita Pendek Untuk Meningkatkan Kemampuan Kosa Kata Pada Siswa Kelas IX Di SMP Negeri 6 Pangsid (Dibimbing oleh H.M. Asfah Rahman and Abdul Halim). Penelitian ini bertujuan untuk menemukan apakah: (1) penggunaan cerita pendek untuk meningkatkan kemampuan kosa kata pada siswa kelas sembilan di SMP Negeri 6 Pangsid; (2) untuk menemukan aspek kosakata yang paling dominan berpengaruh oleh cerita pendek di SMP Negeri 6 Pangsid. Penelitian ini menerapkan metode kuasi-eksperimental. Populasi pada penelitian ini adalah siswa kelas (IX) pada SMP Negeri 6 Pangsid tahun ajaran 2014-2015. Jumlah populasi adalah 150 siswa dari 6 kelas terdiri dari 25 siswa tiap kelas dan dua kelas diambil sebagai sampel menggunakan teknik kluster, kelas IX.a (25) sebagai kelas eksperimental dan kelas IX.b (25) sebagai kelas control. Kelas experimental diajar melalui teknik cerita pendek dan kelas kontrol diajar melalui metode biasa. Data diperoleh dari pretes dan posttes dengan menggunakan test kosa kata dalam pilihan ganda baik kelas experimental maupun kelas kontrol. Tes dilaksanakan dua kali sebelum dan sesudah proses. Proses pembelajaran diselenggarakan selama delapan kali pertemuan pada kelas eksperimental dan kelas kontrol. Hasil dari nilai hasil t-test pada kelompok eksperimental (20.294) lebih besar dari t-tabel (2.010). ini berarti H1 diterima. Penelitian disimpulkan bahwa (1)mengajarkan kosa kata dengan cerita pendek meningkatkan kemampuan kosa kata siswa kelas sembilan di SMP Negeri 6 Pangsid dan (2) aspek yang paling dipengaruhi adalah word meaning, ini dibuktikan dari besarnya peningkatan yang lebih tinggi dari aspek yang lain (85.20).

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: FAKULTAS BAHASA DAN SASTRA > Bahasa Inggris
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 15 Jul 2016 00:45
Last Modified: 15 Jul 2016 00:45
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/929

Actions (login required)

View Item View Item