The Lecturers’ Discipline, Personality toward Their Performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo: A Correlational Study.

SURAHMAN, SURAHMAN (2015) The Lecturers’ Discipline, Personality toward Their Performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo: A Correlational Study. S1 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
SURAHMAN.docx

Download (15kB)

Abstract

ABSTRACT SURAHMAN, The Lecturers’ Discipline, Personality toward Their Performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo: A Correlational Study. (supervised by Baso Jabu and Syarifuddin Dollah). The purpose of this study is to describe : (1) Lecturers’ discipline in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo, (2) Lecturers’ personality in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo, (3) Lecturers’ performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo, (4) The correlation between lecturers’ discipline and their performance, (5) The correlation between lecturers’ personality and their performance, (6) Lecturers’ discipline, personality toward their performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo. The research used correlational study. The population was lecturers and students of English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo. The samples were selected by non probability for lecturers and random sampling for students. The collection of the data was done by using questionnaire. The result of the research showed that (1) lecturers’ discipline in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo had good discipline; (2) lecturers’ personality in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo had good personality; (3) lecturers’ performance in English Study Program at University of Cokroaminoto Palopo had poor performance; (4) there was significant correlation between lecturers’ discipline and their performance, the degree of correlation coefficient was 0.410, (5) there was no significant correlation between lecturers’ personality and lecturers performance, (6) lecturers’ discipline, personality toward their performance had moderate correlation based on the analysis of multiple correlation in the degree of 0.426. Multiple regression indicated that if lecturers’ discipline increases one point, lecturers’ performance increase 1.898, if lecturers’ personality increases, it doesn’t mean that lecturers’ performance increases.   ABSTRAK SURAHMAN, Kedisiplinan dan Kepribadian Dosen terhadap Kinerja Dosen Pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo: Studi Korelasi. (Dibimbing oleh Baso Jabu dan Syarifuddin Dollah). Tujuan dari penelitian ini untuk mendeskripsikan: (1) Kedisiplinan dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo, (2) Kepribadian dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo, (3) Kinerja dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo, (4) Hubungan antara kedisiplinan dosen terhadap kinerja dosen, (5) Hubungan antara kepribadian dosen terhadap kinerja dosen, (6) Kedisiplinan dan kepribadian dosen terhadap kinerja dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo. Penelitian ini menggunakan studi korelasi dalam penelitian ini. Populasi dari penelitian ini adalah dosen dan mahasiswa pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminoto Palopo. Sampel dosen dipilih dengan menggunakan tehnik non probability dan sampel mahasiswa dipilih dengan tehnik random (acak) sampling. Metode penggumpulan data dilakukan dengan menggunakan angket (kuesioner). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa (1) kedisiplinan dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminot Palopo berada pada tingkat kedisiplinan yang baik, (2) kepribadian dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminot Palopo berada pada tingkat kepribadian yang baik, (3) kinerja dosen pada Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Cokroaminot Palopo berada pada tingkat kinerja yang buruk, (4) terdapat hubungan yang signifikan antara kedisiplinan dosen terhadap kinerja dosen dengan tingkat koefisien korelasi sebesar 0.410, (5) tidak terdapat hubungan yang signifikan antara kepribadian dosen terhadap kinerja dosen, (6) hubungan kedisiplinan, dan kepribadian dosen terhadap kinerja dosen berada pada tingkat sedang berdasarkan hasil analisis multiple korelasi berada pada tingkat 0.426. Hasil analisis multiple regresi menunjukkan bahwa (1) jika kedisiplinan dosen di naikkan 1 (satu) poin maka kinerja dosen mengalami peningkatan sebesar 1.898, (2) jika kepribadian dosen di tingkatkan, hal tersebut tidak memberikan pengaruh terhadap peningkatan kinerja dosen.

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: FAKULTAS BAHASA DAN SASTRA > Bahasa Inggris
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 15 Jul 2016 00:57
Last Modified: 15 Jul 2016 00:57
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/939

Actions (login required)

View Item View Item