The Application Of Look And Say Technique In Teaching Vocabulary To The First Year Students At SMK 1 YP-PGRI Makassar

MUTMAINNA., MUTMAINNA. (2013) The Application Of Look And Say Technique In Teaching Vocabulary To The First Year Students At SMK 1 YP-PGRI Makassar. S2 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
MUTMAINNA..docx

Download (12kB)

ABSTRACT MUTMAINNA.The Application Of Look And Say Technique In Teaching Vocabulary To The First Year Students At SMK 1 YP-PGRI Makassar.(Supervised by Haryanto and Nasiruddin Sainu). The objective of this research was to find out whether or not the use of Look and Say Technique effective to improve the students’ vocabulary of the first year of SMK 1 YP-PGRI Makassar.This research employed Quasi-experimental method with one experimental group and one control group. There were two variables, namely independent variable is the use of Look and Say Technique in teaching vocabulary and dependent variable is the vocabulary mastery of the students). The population of this research was the first year students of SMK 1 YP-PGRI Makassar academic year 2011/2012 which consisted of 90 students and 60 of them were taken by using cluster sampling technique as sample.The use of Look and Say Technique improve the students’ vocabulary of the experimental group. The result of the data showed that there was significant difference between students’ score who were taught by using Look and Say technique and without look and say technique. It was proven by the significant difference between the results of the post-test in the experimental and the control groups, where the mean score of post-test in the experimental group 71.8 and in the control group is 63.8. The final score of the t-test value (2.12) which higher than t-table value (2.000). The test result indicated that the use of Look and Say technique significantly improve the students’ mastery.   ABSTRAK MUTMAINNA. Pengaplikasian tekhnik Melihat dan Menyebutkan dalam pengajaran kosakata di siswa kelas 1 SMK YP-PGRI Makassar. (Dibimbing oleh H. Haryanto dan Nasiruddin sainu). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah penggunaan tekhnik Melihat dan Menyebutkan dapat meningkatkan secara efektif kosakata para siswa kelas 1 SMK 1 YP-PGRI Makassar. Penelitian ini menggunakan metode kuasi-eksperimental yang terdiri dari satu kelas eksperimen dan satu kelas kontrol. Ada dua variabel diantaranya variabel independen yaitu penggunaan tekhnik Melihat dan Menyebutkan dalam pengajaran kosakata dan variabel dependen yaitu penguasaaan kosakata dari para siswa. Populasinya adalah siswa kelas 1 SMK 1 YP-PGRI Makassar yang terdiri dari 90 siswa, dan 60 diantaranya dipilih secara berkelompok sebagai sampel. Penggunaan teknik Melihat dan Menyebutkan meningkatkan penguasaan kosakata siswa di kelas eksperimen. Hasil analisis data menunjukkan bahwa ada perbedaaan skor antara siswa yang diajar dengan menggunakan tekhnik Melihat dan Menyebutkan dan tanpa menggunakan tekhnik. Ini dibuktikan dengan hasil posttest di kelas eksperimen 71.8 dan kelas kontrol 63.8. Hasil akhir dari t-test (tes signifikan) 2.12 yang lebih tinggi dari nilai t-table (2.000). Hasil tes mengindikasikan bahwa penggunaan teknik Melihat dan Menyebutkan dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa secara signifikan.

Item Type: Thesis (S2)
Subjects: FAKULTAS BAHASA DAN SASTRA > Bahasa Inggris
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 15 Jul 2016 00:48
Last Modified: 15 Jul 2016 00:48
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/931

Actions (login required)

View Item View Item