PENGARUH NILAI HASIL UJIAN KOMPETENSI GURU (UKG) DAN GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH TERHADAP KINERJA GURU PENJASORKES DI SMP NEGERI SE-KABUPATEN BARRU

Adnan, Adnan (2016) PENGARUH NILAI HASIL UJIAN KOMPETENSI GURU (UKG) DAN GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH TERHADAP KINERJA GURU PENJASORKES DI SMP NEGERI SE-KABUPATEN BARRU. S2 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
(1) ADNAN.docx

Download (89kB)

ABSTRACT: This study aims to determine the effect of pedagogic competence Teacher Competency Exam Results Values (UKG) and Principal Leadership Style on Teacher Performance Penjasorkes in SMP Se-Barru. This research was descriptive. The study population was numbered 40 junior high school teachers throughout Barru. The research sample of 40 junior high school teachers throughout Barru. Data analysis technique used is the technique of correlation and regression using SPSS version 19.00 on the significant level of 95% or 0.05. The results showed in each structure, that 1) there is the influence of pedagogical competence of the leadership style of the principal, amounting to 48.9%. 2) there was an effect on the performance of teachers' pedagogical competence penjasorkes, by 24.8%. 3) No effect on the performance of the professional competence of teachers penjasorkes, amounting to 24.2%. 4) there is the influence of the principal's leadership style on teacher performance penjasorkes, amounting to 58.8%. Keywords: Teacher Competency Exam Results Values (UKG), & Style Leadership Principal, the Teacher Performance Penjasorkes ABSTRAK: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruhKompetensi pedagogik Nilai Hasil Ujian Kompetensi Guru (UKG) danGaya Kepemimpinan Kepala Sekolah terhadap Kinerja Guru Penjasorkes di SMP Negeri Se-Kabupaten Barru. Penelitian ini termasuk penelitian deskriptif. Populasi penelitian ini adalah berjumlah 40 guru SMP negeri se-Kabupaten Barru. Sampel penelitian 40 guru SMP negeri se-Kabupaten Barru. Teknik analisis data yang digunakan adalah teknik korelasi dan regresi dengan menggunakan SPSS Versi 19.00 pada taraf signifikan 95 % atau 0,05. Hasil penelitian menunjukkan pada masing-masing struktur, bahwa 1) ada pengaruh kompetensi pedagogikterhadap gaya kepemimpinan kepala sekolah, sebesar 48,9%. 2) ada pengaruh kompetensi pedagogikterhadap kinerja guru penjasorkes, sebesar 24,8%. 3) ada pengaruh kompetensi profesional terhadap kinerja guru penjasorkes, sebesar 24,2%. 4) ada pengaruh gaya kepemimpinan kepala sekolah terhadap kinerja guru penjasorkes, sebesar 58,8%. Kata Kunci: Nilai Hasil Ujian Kompetensi Guru (UKG), &Gaya Kepemimpinan Kepala Sekolah, terhadap Kinerja Guru Penjasorkes

Item Type: Thesis (S2)
Subjects: PASCASARJANA > Jasmani dan Olahraga
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 23 Oct 2017 03:52
Last Modified: 23 Oct 2017 03:52
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/3332

Actions (login required)

View Item View Item