Keefektifan Penggunaan Game Komputer Untuk Pembelajaran Kosa kata Murid Taman Kanak-kanak

JUJURANA, JUJURANA (2015) Keefektifan Penggunaan Game Komputer Untuk Pembelajaran Kosa kata Murid Taman Kanak-kanak. S1 thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
JUJURANA..doc

Download (30kB)

ABSTRACT JUJURANA. The Effectiveness of Using Computer Games For Vocabulary Learning of Kindergarten (Supervised by Djamiah Husain and Sukardi Weda) The objectives of the research were: (1) to find out whether the use of Computer Games improves the kindergarten pupils’ vocabulary, and (2) to find out whether the pupils were interested in learning vocabulary through Computer Games. Researcher applied time series analysis with single group design. The population of this research was the kindergarten pupils of RA. Rezky Syafaat, age 4-5 years old. The sample was class A which consists of 10 pupils. The class was given treatment using Computer Games. The class was given six times test and four times treatment. The results of the research were: (1) the use of Computer Games in learning vocabulary did not improve the pupils’ vocabulary; (2) the pupils were interested in learning vocabulary through Computer Games. Researcher concluded that the use of Computer Games is not effective to improve the kindergarten pupils’ vocabulary although the pupils have very high interest toward learning vocabulary through Computer Games. ABSTRAK JUJURANA. Keefektifan Penggunaan Game Komputer Untuk Pembelajaran Kosa kata Murid Taman Kanak-kanak (Dibimbing oleh Djamiah Husain and Sukardi Weda) Tujuan penelitian ini adalah: (1) untuk mengetahui apakah penggunaan Game Komputer meningkatkan kosa kata bahasa Inggris murid TK, dan (2) untuk mengetahui apakah para murid tertarik mempelajari kosakata menggunakan Game Komputer. Peneliti menggunakan analisis Time Series dengan desain grup tunggal. Populasi penelitian ini adalah murid Raudhatul Athfaal Rezky Syafaat berusia 4 hingga 5 tahun. Sampel yang digunakan adalah Kelas A yang terdiri atas 10 orang murid. Kelas tersebut diberikan perlakuan menggunakan Komputer Games. Mereka diberikan 6 kali tes dan 4 kali perlakuan. Hasil penelitian ini adalah: (1) penggunaan Game Komputer dalam pembelajaran kosakata tidak meningkatkan kosakata murid-murid; (2) para murid tertarik mempelajari kosakata menggunakan Game Komputer. Peneliti menyimpulkan bahwa penggunaan Game Komputer tidak efektif untuk meningkatkan kosa kata murid Taman Kanak-kanak meskipun para murid memiliki ketertarikan yang tinggi pada pembelajaran kosakata melalui Game Komputer.

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: ILMU PENDIDIKAN > TEKNOLOGI PENDIDIKAN - (S1)
Divisions: FAKULTAS ILMU PENDIDIKAN
FAKULTAS ILMU PENDIDIKAN
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 28 Dec 2016 00:45
Last Modified: 28 Dec 2016 00:45
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1793

Actions (login required)

View Item View Item