Analysis of Teacher Management Talk in Teaching English at Man Lappariaja Bone Regency.

ZAIDAH, A.P. HARIANAH (2014) Analysis of Teacher Management Talk in Teaching English at Man Lappariaja Bone Regency. Diploma thesis, Universitas Negeri Makassar.

[img] Text
A.P. HARIANAH ZAIDAH..doc

Download (30kB)

Abstract

ABSTRACT A.P. HARIANAH ZAIDAH. 2014. Analysis of Teacher Management Talk in Teaching English at Man Lappariaja Bone Regency. (Supervised by Hj. Djamiah Husain and Hj. Murni Mahmud) Teacher is a key point in teaching and learning process in the classroom. His/her talk is not only to transfer the information and the knowledge but also to control the class. Teacher talk in the foreign language classroom is still a problematic area for language teacher. So the problems statement in this research are (1) What are the types of teacher management talk used by the teacher in teaching English?, and (2) What are the language functions of management talk used by the teacher in teaching English? This research aimed to (1) describe what the parts of management talk used by the teacher in teaching English, and (2) describe what the language function of management talk used by the teacher in teaching English. This research employed descriptive qualitative method. It aims to describe the parts and language functions of teacher management talk used by the teacher in teaching English in the classroom interaction. The researcher used purposive sampling by taking one teacher as participant to be observed. The instruments that the researcher used were Classroom observation checklist and field notes. The research result indicated that (1) there were eighteen types of management talk that the teacher used in teaching and learning process, and (2) there are seven language functions of management talk that the teacher used in the classroom activities, and (3) Management talk is effective to be used for the language of management to manage teaching and learning activities in the classroom. The researcher gives some suggestions: (1) an English teacher should always try to improve his knowledge especially in using management talk to become a good model for his/her students, and (2) the teachers are suggested to talk should be correct, fun, and easy to understand in every interaction of students. ABSTRAK A.P. HARIANAH ZAIDAH. 2014 Analisis Manajemen Tindak Tutur Guru Dalam Pengajaran Bahasa Inggris Pada Man Lappariaja Kabupaten Bone (dibimbing oleh Hj. Djamiah Husain dan Hj. Murni Mahmud) Guru ada adalah kunci penting dalam proses belajar mengajar dalam kelas. Tuturannya bukan hanya untuk mentrasfer ilmu dan informasi tapi juga untuk mengatur jalannya pembelajaran. Tutur guru dalam pengajaran asing masih merupakan problematika bagi guru bahasa. Oleh karena itu rumusan masalah masalah dalam penelitian ini adalah (1) Apakah jenis manajemen tutur guru yang digunakan dalam pengajaran bahasa Inggris?, dan (2) Apakah fungsi bahasa dari manajemen tutur guru yang digunakan dalam pengajaran bahasa Inggris? Penelitian ini bertujuan untuk (1) mendeskripsikan bagian-bagian manajemen tutur guru dalam pengajaran bahasa Inggris, dan (2) mendeskripsikan fungsi bahasa dari manajemen tutur guru dalam pengajaran bahasa Inggris Penelitian ini menggunakan pendekatan metode deskriptif kualitatif. Dengan tujuan untuk mendeskripsikan bagian-bagian dan fungsi-fungsi bahasa dari manajemen tutur guru dalam pengajaran bahasa Inggris dalam interaksi kelas. Peneliti menggunakan purposive sampling dengan mengambil satu orang guru untuk diobservasi. Instrument yang digunakan adalah ceklis observasi kelas dan catatan lapangan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa (1) ada delapan belas jenis manajemen talk yang digunakan oleh guru dalam proses belajar, dan (2) ada tujuh fungsi bahasa yang digunakan dalam aktivitas kelas, dan (3) Management talk is effective to be used for the language of management to manage teaching and learning activities in the classroom. Saran peneliti adalah (1) seorang guru bahasa Inggris harus mengetahui dan menambah ilmu pengetahuannya khususnya dalam penggunaan manajemen tutur agar bisa menjadi model yang baik bagi siswanya. (2) guru sebaiknya menggunakan bahasa yang benar, santai, dan mudah dipahami dalam berinteraksi dengan siswa.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: FAKULTAS BAHASA DAN SASTRA > Bahasa Inggris
Divisions: FAKULTAS BAHASA DAN SASTRA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 28 Dec 2016 00:37
Last Modified: 28 Dec 2016 00:37
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1789

Actions (login required)

View Item View Item