Using Grammar Maps in Improving English Grammar of the Fourth Semester Students at Muhammadiyah University of Makassar

SUJARWO, SUJARWO (2012) Using Grammar Maps in Improving English Grammar of the Fourth Semester Students at Muhammadiyah University of Makassar. S2 thesis, UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR.

[img] Text
SUJARWO.docx

Download (14kB)

ABSTRACT SUJARWO. 2012. Using Grammar Maps in Improving English Grammar of the Fourth Semester Students at Muhammadiyah University of Makassar (supervised by Haryanto and Sukardi Weda). The objectives of the research were to identify whether Grammar Maps was effective in improving English grammar mastery of the fourth semester students at Muhammadiyah University of Makassar and to examine whether the students were interested in learning English grammar by using Grammar Maps. This study employed quasi - experimental design. The study was conducted at Muhammadiyah University of Makassar in the academic year 2010/2011. The subject of the study was the fourth semester students and the numbers of the students observed were 60 students; there were 30 students in experimental group and there were 30 students in control group. The data were collected by using grammar tests to the students’ English grammar mastery and questionnaire to examine the students’ interest which was analyzed by utilizing SPSS 17.0 version. The result of the study revealed that the use of Grammar Maps could improve the students’ English grammar mastery of the fourth semester students at Muhammadiyah University of Makassar in the academic year 2010/2011. The posttest result for experimental group was higher than posttest control group. It was proven by the mean score of the posttest of experimental group was higher than the posttest in English grammar (82.00 > 72.67). Statistically, the mean score was different significantly which was based on t – test value at significant level of 0.00<0.05. The mean score based on the students’ answers from the quiestionnaire was 84.33 which means positive. Specifically, the result research indicated that the use of Grammar Maps got good response and was effective for English grammar. ABSTRAK SUJARWO. 2012. Menggunakan Peta Tata Bahasa dalam Memperbaiki Penguasaan Tata Bahasa Mahasiswa Semester Empat di Universitas Muhammadiyah Makassar (dibimbing oleh Haryanto dan Sukardi Weda). Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi apakah PetaTata Bahasa Inggris efektif dalam memperbaiki penguasaan tata Bahasa Inggris terhadap mahasiswa semester empat di Universitas Muhammadiyah Makassar dan untuk mengidentifikasi apakah mahasiswa tertarik mempelajari tata Bahasa Inggris dengan menggunakan Peta Tata Bahasa Inggris. Penelitan ini menggunakan metode quasi – experimental. Penelitian ini dilakukan di Universitas Muhammadiyah Makassar pada tahun akademik 2010/2011. Mahasiswa dalam penelitian ini adalah semester empat dan jumlah mahasiswa yang di observasi adalah 60 mahasiswa; ada 30 mahasiswa dikelompokkan eksperimental dan ada 30 mahasiswa yang dikelompokkan kontrol. Data penelitian ini dikumpulkan dengan menggunakan test tata Bahasa Inggris untuk mengetahui kemampuan penguasaan tata Bahasa dengan menggunakan Peta Tata Bahasa dan angket untuk mengetahui ketertarikan mahasiswa yang dianalisis dengan menggunakan SPSS versi 17.0. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan Peta Tata Bahasa Inggris teknik dapat meningkatkan penguasaan tata bahasa mahasiswa semester empat di Universitas Muhammadiyah Makassar pada tahun akademik 2010/2011. Hasil posttest mahasiswa untuk kelompok eksperimental lebih tinggi daripada hasil mahasiswa pada kelompok kontrol. Itu terbukti oleh nilai rata – rata posttest kelompok eksperimental lebih tinggi daripada posttest kelompok kontrol (82.00 > 72.67). Secara statistik nilai rata – rata berbeda secara signifikan. Hal ini berdasarkan nilai uji - t pada level signifikan (0.00 < 0.05). Berdasarkan jawaban siswa dalam pemberian angket diketahui bahwa nilai rata – rata yaitu (84.33) yang mana berada pada kategori positif. Secara spesifik, hasil penelitian menunjukkan bahwa penggunaan teknik Peta tata Bahasa efektif dan respon yang baik untuk pembelajaran Tata Bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (S2)
Subjects: PASCASARJANA > BAHASA INGGRIS (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 30 Nov 2016 06:54
Last Modified: 30 Nov 2016 06:54
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1359

Actions (login required)

View Item View Item