Using Questioning Activities to Stimulate the Tenth Grade Students of SMA Negeri 1 Makassar to Increase Their Speaking Achievement

Fajar, Fitri (2015) Using Questioning Activities to Stimulate the Tenth Grade Students of SMA Negeri 1 Makassar to Increase Their Speaking Achievement. S2 thesis, UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR.

[img] Text
Fajar, Fitri.docx

Download (15kB)

ABSTRACT Fitri Fajar. 2013. Using Questioning Activities to Stimulate the Tenth Grade Students of SMA Negeri 1 Makassar to Increase Their Speaking Achievement (Supervised by Baso Jabu and Nasiruddin Sainu) The objectives of this research were to find out whether or not (1) the use of questioning activities (QA) increase the speaking achievement of the tenth grade students of SMA Negeri 1 Makassar, and (2) the use of QA stimulate the tenth grade students of SMA Negeri 1 Makassar to increase their speaking achievement. This research employed quasi experimental design. This research used two groups they were experimental group and control group. The experimental group was taught by using QA and the control group was taught by using non-questioning activities or the conventional one. Each of the group consists of 35 students. The sample was taken by using cluster random sampling technique. The data were obtained through the speaking test and stimulation by using questionnaire, then the data analyzed through descriptive statistics and inferential statistic (ANOVA Mix Design. SPSS program version 20). In conducting the research, the researcher applied questioning activities to stimulate the students to increase their speaking achievement. The result gained from the data analysis showed that first, there was significant difference between the experimental group and the control group. The experimental group which was taught by using QA proved that the mean score of speaking achievement posttest score is higher than the pre-test score it is (78.09>60.00), while the control groups was (69.05>59.05). It proved that the use of QA significantly increased the students speaking achievement. The experimental group was also motivated (133.51>118.57) after treating by using QA than the control group (124.06 >115.63). It is proved that the use of Questioning Activities increased the students speaking achievement and also their motivation in studying English ABSTRAK Fitri Fajar. 2013. Penggunaan Questioning Activities untuk Menstimulasi Siswa Kelas Sepuluh SMA Negeri 1 Makassar guna Meningkatkan Prestasi Berbahasa Inggris Mereka (Di Bimbing oleh Baso Jabu dan Nasiruddin Sainu) Tujuan dari penelitian adalah untuk menemukan apakah (1) penggunaan Questioning Activities meningkatkan prestasi berbahasa Inggris siswa kelas sepuluh pada SMA Negeri 1 Makassar,dan (2) penggunaan Questioning Activities menstimulasi siswa kelas sepuluh pada SMA Negeri 1 Makassar untuk meningkatkan prestasi berbahasa Inggris mereka. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen semu. Penelitian ini menggunakan dua kelompok yaitu kelompok eksperimen dan kelompok kontrol. Kelompok eksperimen diajarkan dengan menggunakan Questioning Activities dan kelompok kontrol diajar dengan metode biasa. Masing-masing kelompok terdiri dari 35 siswa. Sampel diambil dengan menggunakan tekhnik klaster random sampling. Data diambil melalui tes berbicara dan stimulasi diambil dari angket, kemudian data di analisa dengan menggunakan statistik deskriptif dan statistik inferensial (Desain ANAVA Campuran program SPSS versi 20). Dalam melaksanakan penelitian ini, peneliti menerapkan Questioning Activities untuk menstimulasi para siswa untuk meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris mereka. Hasil yang diperoleh dari analisis data menunjukkan bahwa ada perbedaan yang berarti antara kelompok eksperimen dan kelompok kontrol. Terbukti bahwa kelompok eksperimen yang di ajar dengan mengunakan metode Questioning Activities yang ditunjukkan pada nilai rata-rata post-tes yang lebih tinggi dari pada nilai pre-tesnya yaitu (78.09>60.00) sedangkan pada kelompok kontrol (69.05>59.05). Hal ini menunjukkan bahwa kegiatan bertanya meningkatkan secara berarti kemampuan berbahasa Inggris siswa. Demikian juga pada hasil angket untuk mengukur motivasi, kelompok eksperimen juga mengalami peningkatan nilai dari pre-tes ke post-tes dilihat dari hasil nilai rata-rata yaitu (133.514>118.57) dibandingkan dengan kelompok kontrol yaitu (124.06 >115.63). Hal ini menunjukkan bahwa penggunaan kegiatan bertanya meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris siswa dan juga meningkatkan motivasi belajar mereka.

Item Type: Thesis (S2)
Subjects: PASCASARJANA > BAHASA INGGRIS (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 30 Nov 2016 05:14
Last Modified: 30 Nov 2016 05:14
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1314

Actions (login required)

View Item View Item