The Effectiveness of Using English Songs to Improve Students’ Ability in Writing

ASDIN, A. (2015) The Effectiveness of Using English Songs to Improve Students’ Ability in Writing. S2 thesis, UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR.

[img] Text
Asdin, A..docx

Download (13kB)

ABSTRACT A. ASDIN. “The Effectiveness of Using English Songs to Improve Students’ Ability in Writing” (Supervised by Prof. Dr. A. Qashas Rahman, M.Hum, and Dr. Kisman Salija, M.Pd, ). This research aims at finding out the students’ writing ability by using English songs, and also finding out whether or not descriptive writing with using English songs is more effective than without using English songs in teaching writing to the second grade students of SMPN 5 Turatea, Kabupaten Jeneponto. The research method employed was quasi experimental method. This research assigned two groups namely control group and experimental group. Each group consisted of 20 students. The sample was chosen by applying total sampling technique. The researcher used English songs to write descriptive composition specially for experimental group and to write descriptive composition without using English songs specially for control group. The data obtained through the test were analyzed by using inferential statistics through SPSS version 18.0 program. In conducting the research, the researcher applied descriptive writing using English songs to improve the students’ writing ability. The finding of the study indicated that the result of the post-test was significantly higher than the pre-test. The mean score of students’ posttest is 2.95 and standard deviation of students posttest is 0.82, and the mean score of students pretest is 1.85 and standard deviation students pretest is 0.813. It means that, in using descriptive writing through using English songs and without using English songs in teaching writing composition contributed the students’ score and more effective in learning writing by using descriptive writing through English songs. It can be seen of significant test of students posttest is 0.004 < 0.05 it means that H1 was acceptable and significant test students pretest is 0.664 >0.05 it means that H0 was rejected. ABSTRAK A.ASDIN. Pengaruh menggunakan lagu bahasa inggris untuk meningkatkan kemampuan siswa di dalam menulis. (di bimbing oleh Prof. Dr. A. Qashas Rahman, M.Hum, and Dr. Kisman Salija, M.Pd,). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kemampuan menulis siswa dengan menggunakan lagu bahasa inggris, dan juga untuk mengetahui, apakah descriptif writing” dengan menggunakan lagu bahasa inggris lebih efektif dari descriptif writing tanpa mengunakan lagu bahasa inggris, di dalam mengajar siswa kelas delapan SMP Negeri 5 Turatea, Kabupaten Jeneponto. Metode penelitian yang digunakan adalah experimental semu, penelitian ini membagi dua kelompok yakni kelompok experiment dan kelompok control. Masing-masing kelompok terdiri dari 20 siswa. Sampel dipilih dengan menggunakan tekhnik total sampling. Peneliti menggunakan lagu bahasa inggris untuk menulis dalam bentuk deskripsi dan menulis deskriptif tanpa menggunakan lagu bahasa inggris. Data yang diperoleh melalui tes analisis menggunakan statistik inferensial melalui program SPSS version 18.0. dalam melakukan penelitian, peneliti menggunakan lagu bahasa inggris untuk menulis deskriptif untuk meningkatkan kemampuan menulis siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hasil posttest meningkat secara signifikan dari pretest.nilai rata-rata siswa pada posttest adalah 2.95 dan standar deviasinya adalah 0.82 sedangkan nilai rata-rata pretest siswa adalah 1.85 sedangkan satandar deviasinya adalah 0.813. Ini berarti bahwa di dalam menulis deskriptif menggunakan lagu bahsa inggris dan tanpa menggunakan lagu bahasa inggris di dalam mengajar mengarang membantu nilai siswa dan dalam menulis deskriptif menggunakan lagu itu lebih effektif. Ini dapat di lihat dari tes signifikan posttest siswa adalah 0.004 < 0.05, yang berarti bahwa H1 diterima sedangakan test signifikan pretest siswa adalah 0.664 > 0.05 yang berarti bahwa H0 ditolak.

Item Type: Thesis (S2)
Subjects: PASCASARJANA > BAHASA INGGRIS (S2)
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA
Depositing User: UPT PERPUSTAKAAN UNM
Date Deposited: 30 Nov 2016 05:00
Last Modified: 30 Nov 2016 05:00
URI: http://eprints.unm.ac.id/id/eprint/1309

Actions (login required)

View Item View Item